Peutergroepen

De peutergroepen zijn bedoeld voor peuters van 2 tot 4 jaar.  De gemeente Rotterdam biedt alle peuters vanaf 2 jaar zes uur per week gratis opvang aan. Als je peuter een doelgroepindicatie heeft, dan komt daar vanaf 2,5 jaar nog zes uur per week gratis bij. Dit kan dus in totaal 12 uur zijn. De doelgroepindicatie wordt bepaald door het CJG (Centrum voor Jeugd en Gezin).

Hier op de Emmausschool werken wij samen met De Rotterdamse peuterschool. Wij hebben 4 peutergroepen op hoofdlocatie aan de Tidemanstraat en een tweede locatie in de dependance aan de Buitenhofstraat. Wij bieden hier ochtend- en middaggroepen aan voor peuters vanaf 2 jaar. Op de peuterschool wordt nauw samengewerkt met basisschool Emmausschool. Op deze manier wordt de stap naar de basisschool letterlijk en figuurlijk kleiner! De missie van de Emmausschool: Samen op weg in de wereldstad Rotterdam om: 'Steeds beter te weten wie je bent, wat je kan en wat je wilt.'

Wat willen we met de peutergroepen bereiken?

Spelend leren, dat is wat De Rotterdamse Peuterschool kenmerkt. Ontdekken, onderzoeken, experimenteren… we stimuleren de natuurlijke nieuwsgierigheid van ‘onze’ peuters.

Vanuit een veilige en vertrouwde omgeving stimuleren we hen om de wereld om hen heen te verkennen en de eigen mogelijkheden te ontwikkelen. De peuterschool is dan ook een aanvulling op de thuissituatie en biedt peuters extra ontwikkelingsmogelijkheden.

Onze werkwijze wordt gekenmerkt door bewust spelend leren. Dat betekent dat we ook willen zien of en op welke manier peuters zich ontwikkelen. We werken daarom opbrengstgericht. Niets is zo inspirerend dan te zien hoe peuters door bewust pedagogisch handelen stappen zetten in hun ontwikkeling. Peuters ontwikkelen zich razendsnel, maar ook in eigen ritme. Bij het ontwikkelaanbod is het van groot belang dat dit ritme wordt gevolgd.

Aanmelden voor de peutergroepen

De zes peutergroepen vallen onder de Rotterdamse Peuterschool.
De twee locaties van de peutergroepen zijn:

Rotterdamse Peuterschool Tideman
Tidemanstraat 59

Rotterdamse Peuterschool Buitenhof
Buitenhofstraat 145

Hoofdkantoor Rotterdamse Peuterschool
(Voor aanmeldingen beide locaties)
Regiomanager: Jolanda
Schoonderloostraat 68