Voorschoolse opvang vanaf 2 jaar

In ons gebouw aan de Tidemanstraat hebben we vier en aan de Buitenhofstraat twee peutergroepen waarmee we als basisschool intensief samenwerken. Volgens de regelgeving van de gemeente Rotterdam heeft ieder kind recht op zes uur opvang per week op de voorschool. Als uw kind een doelgroepindicatie heeft, krijgt hij/ zij vanaf 2,5 jaar zes uur extra opvang per week. De gemeente betaalt deze extra uren leertijduitbreiding, dus ze zijn gratis. Deze doelgroepindicatie wordt bepaald door het CJG.

Deze groepen vallen onder de Peuterschool Stichting Peuter & Co. We creëren meer leertijd door kinderen vanaf 2 jaar te begeleiden in hun ontwikkeling. Hoe jonger we werken aan talentontwikkeling, hoe hoger de leerresultaten van de kinderen in de toekomst zullen worden, is onze overtuiging!

Het accent ligt hier ook op sociale vaardigheden, taalontwikkeling en het vergroten van de  woordenschat. Het is van groot belang dat de kinderen zich de Nederlandse taal zo snel mogelijk eigen maken. De zorg voor de kinderen van de peutergroepen is mede in handen van de interne begeleider van de groepen 1 en 2 van de Emmausschool. De peuters zijn ten slotte onze jongste Emmaus leerlingen!

Aanmelden voor de peutergroepen bij:
Peuterschool stichting Peuter & co

Rotterdamse Peuterschool Emmausschool Tidemanstraat 59, telefoon: 010-2760290

Rotterdamse Peuterschool Buitenhofstraat 145, telefoon: 010-3039420

Hoofdkantoor (Voor aanmeldingen beide peuterspeelzalen)
Regiomanager Peuter & Co Jolanda van Velen
Schoonderloostraat 68 3024TX Rotterdam 010-4255392